Част 1:Уплътняване на фуги и пукнатини в асфалтови и бетонови настилки

на фуга при връзка асфалт бетон – пътни мостове

Фугите са важен елемент в строителството. Те свързват отделните строителни елементи, като основното им предназначение е да поемат всички движения и деформации породени от свиване, разширяване, слягане на конструкцията след изграждане, различни натоварвания по време на експлоатация, температурни и сеизмични въздействия, хетерогенност на почвите в основата и т.н., и така да предотвратяват напукване и разрушаване на конструкцията. За изпълнение на тази цел фугите се запълват с различни еластични уплътняващи смеси.

На базата на дългогодишния си опит и изследователска дейност, ЕСХА предлага богата гама уплътнители на фуги, които да гарантират едновремено, както лесно и бързо, така и надеждно и дълготрайно приложение.

В настоящата публикация ще бъдат представени част от тези продукти, за прилагане в отговорни проекти за уплътняване на фуги и пукнатини в асфалтови и бетонови настилки на летища, пътища, мостове и др.

Част 1: Битумни уплътнители bitumni bitumni oplytniteli

EshaSealer №164
Еластомерен битумен мастик

EshaSealer №164 – EAK*
Еластомерен битумен мастик с повишена устойчивост на горива

 

EshaSealer №164 е еластомерен горещо полагащ се битумен уплътнител /мастик/. Осигурява постоянно еластичен фугиращ продукт с допустимо движение на фугата над 20%.

Приложение

EshaSealer №164 е предназначен за уплътняване на хоризонтални фуги и пукнатини при строителни и ремонтно-възстановителни работи на пътища, настилки, мостове, летища и др., както и за връзка между стар и нов асфалт, асфалт-бетон, асфалт-метал и т.н.

EshaSealer №164 прилепва здраво, както към порьозни, така и към гладки повърхности и остава еластичен в температурни граници от -20 ˚С до +80 ˚С. Не се свива при полагане и е практически издръжлив на стареене.

Състав

EshaSealer №164 е съставен от модифициран битум, синтетични смоли, еластомери (SBS), пластификатори и пълнители.

Начин на полагане

За по-добро прилепване на EshaSealer №164 към основата фугата трябва да бъде грундирана с ЕshaLac 50-S 1-2 часа преди запълване.

Препоръчително е EshaSealer №164 да се втечнява чрез индиректно нагряване в специална машина тип “Кохер”. Когато нагряването се извършва директно чрез открит огън (напр. с газова горелка) металната кофа трябва да се грее, както отдолу (дъното), така и отстрани (стените), при често разбъркване, за по-равномерно разтапяне на битумната смес. Температурата на полагане на EshaSealer №164 е 180 оС. Прегряване над 220 оС може да доведе до перманентна загуба на елестичните качества на продукта.

Разход

EshaSealer №164 – 336 гр. за 1 линеен метър при фуга с ширина 2 cm и дълбочина 1,4 сm.

ЕshaLac 50-S (грунд) – 0,400 кг/кв.м.

Стандарти и спецификации

Еластомерен горещ битумен мастик EshaSealer №164 съответства на изискванията на EN 14188-1 и на FEDERAL SPECIFICATION SS-S-164

*EshaSealer №164 – EAK

При повишени изисквания за устойчивост на гориво-смазочни материали, например летищни писти, зони за рулиране, площадки за престой, зареждане и ремонт, ЕСХА е разработила и препоръчва използването на горещ битумен уплътнител (мастик) с повишена устойчивост на горива EshaSealer №164 – EAK (Enhanced Anti-Kerosine).

Забележка: По своята същност битумните продукти по принцип не са устойчиви на горива и минерални масла и използването на добавки за повишаване на тази устойчивост всъщност само удължава малко времето, в което задължително трябва да се предприемат мерки за обработка и отстраняване на такива замърсявания от асфалтовата настилка.

В приложената таблица е дадена относителна класификация на устойчивост на горива на различните ЕСХА уплътнители за фуги

Еластомерни уплътнители

Тест чрез потапяне

в гориво – § 4.4.7.

FS-S-SS 200E (*)

Контактна повърхност

Класификация на устойчивост

Асфалт – Асфалт

Асфалт -Бетон

Бетон – Бетон

ESHASEALER 164

горещ битумен уплътнител

0

ESHASEALER 164  EAK

горещ битумен уплътнител с повишена устойчивост на горива

2

ESHAPOLYPHALT (Α+Β)

2К полиуретан-битумен уплътнител

3

X

X

ESHAPOLYSEAL (Α+Β)

2К полиуретанов уплътнител

5

X

X

ESHATHIOSEAL (A+B)

2К полисулфиден уплътнител

5-6

X

X

ESHATHIOSEAL 200 E

2К керосиноустойчив полисулфиден уплътнител

10

X

X

     

Не-еластомерни уплътнители         
ESHAEPOGRAN

2К катран-епоксидно лепило и пълнител на пукнатини

10

(*) Класификация на устойчивост

0 :        Не е устойчив             (загуба на маса > 5%)
5 :        Умерена устойчивост (загуба на маса 2%-5%)
10 :      Устойчив                    (загуба на маса ≤ 2%)

X :       Не е подходящ за контакт с посочената повърхност

Обработка на пукнатини и фуги, както и връзка между стари и нови асфалттови настилки при ремонтно-възстановителни работи на Летище София

123 pick

 

Препоръчително е използването на специализирана машина за индиректно нагряване на битума, автоматично поддържане на предварително зададена температура и оборудване за прецизно дозиране.

 45pick

 

Уплътняване на фуга при връзка асфалт-бетон – пътни мостове

на фуга при връзка асфалт бетон – пътни мостове

 

Уплътняване на фуга при връзка асфалт-метал – трамвайни релси

на фуга при връзка асфалт метал – трамвайни релси

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *